tisdag 22 januari 2013

Update

Sååå, äntligen fungerar mobilen igen, kontakt med omvärlden!!!! Shit vad isolerad jag känt mig.

Igår åkte vi in med ponnyn till ÅRK för att jag skulle få rida "vettigt" och känna av var han är i kondition etc nu, och för en besiktning. Han är ju inte så stark i kroppen nu pga att han mest motionsridit, men lovar att det kommer bara han rids mer på bana så man kommer åt honom lite bättre. Han var ju toksnygg när han kom hem från västervik liksom. Domen var väl att han är muskelfattig men ok i hull, även fast jag tycker han är liiite tunn.

Iaf, när jag red. Han var fin och motsträvig om vartannat, men han ORKAR ju inte gå ett helt pass på tygeln liksom. Försökte rida honom ganska lång och låg i skritten, blev lite kortare och högre i traven men ah. När han kändes fin kändes han väldigt fin. Och när han kändes motsträvig var det bara att andas, leda och forma. Man vet ju var knapparna sitter liksom. Iaf, sen skrev vi kontrakt och så flyttade han. Känns inte lika jobbigt som jag trodde det skulle göra, var jätteledsen i helgen men familjen känns ju bra och han förtjänar människor som har tid att pyssla med honom varje dag. Så det blir nog bra ändå. Nu ska han gå själv i en hage tills lördag då han ska släppas ihop med de andra hästarna. Alltså haha det är så konstigt att andra har ansvar för min häst??!!? Men det blir bra. Idag är jag sjuk. Uhu. Måste in till tandläkaren för att göra en avgjutning idag dock. Annars måste jag börja om med tandställning och det är ju inte för kul. Nu: second breakfast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar