torsdag 24 januari 2013

Min katt är en innekatt som alltid har halsband på

Min katt är en spännande historia. När hon var liten låg hon på vägen utanför vårt hus och lekte med BILAR. Storleken räknas. När hon var liten var hon DEN snällaste katten. Jag hoppade studsmatta med henne i famnen (ok detta kan ju förklara varför hon är som hon är idag) klädde på henne dockkläder och hon bara var med på ALLT. Sedan blev hon äldre och flyttade till mormor och började gå iväg på månadslånga promenader. Så har hon gjort LÄNGE, de senaste åren tror jag att honvarit borta mer än hon varit hemma. Men så hitter jag henne på en åker när jag är ute och rider. Hon flyttar hem till mig dagen efter och blir innekatt över en natt. Hon vill inte gå ut längre. Och går hon ut måste dörren stå på glänt så hon kan gå in när hon vill, vilket brukar vara inom fem minuter. Ändå har hon halsband jämt. Ifall hon smiter ut och tappar bort sig vill jag ju att människor hjälper henne hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar