torsdag 10 januari 2013

AU PAIR

Jag har bestämt mig nu. Var ju JÄTTEINNE på att åka till usa som au pair efter gymnasiet, men nu känner jag nä. svinjobbigt land att bo i och det här med att man kan åka till motsvarigheten till maxi ica stormarknad och köpa skjutvapen? Inte min kopp te. SÅ, eftersom jag gillar barn och engelska: Au pair i londonområdet. What's not to like liksom. dessutom har jag ju fått en thing för britter efter jude law i the holiday. Hur eller som. det känns som en bra ide. billigare för vänner etc att komma och hälsa på, och vill jag bo i London efter mitt au pair-år är det inte ens hälften så krångligt med uppehållstillstånd och grjer. Tror tom att om jag har en chillig familj med bara 25h arbetstid/vecka får man ha extraknäck i Storbritannien? wellwell. Låter bra tycker jag. tycker också att 1 h tidsskillnad låter rätt ok. inte så mycket till jetlag då liksom. Och vad jag gör vaken? Varit helt utslagen från måndag till idag lunch. Behöver jag säga att jag bytt tillbaka medicin igen? Fick sveriges största aptit de 2 dagar jag åt den nya medicinen, och då åt jag typ 1/4 dos. Blev skittrött och när jag väl vaknade var jag grinig och jätteotrevlig och åt allt jag kunde komma över för att hålla mig vaken. Fantastiskt. Har ingen lust att må så i tre veckor så bytte tillbaka. nu när dess effekt gått ur kroppen har jag fått tillbaka mina gamla biverkningar, sömnlöshet! Eller om det bara är att jag inte har nåt sömnunderskott nu när jag sovit mer eller mindre 2,5 dygn i sträck? Läkemedel är rätt jobbigt. Hittar man rätt är det ju bra men på vägen dit, kajko. Min statistik har skjutit i höjden idag. fem ggr högre än igår. svinmycket googleträffar. Blir alltid så ställd. borde driva blogg utan statistikmätare, bara skriva för skrivandets skull. inte för att kolla hur mkt intresse det finns för mina åsikter. Brukar ju annars alltid vara så att jag har svinigt mycket åsikter som folk inte bryr sig om + är svinigt anonym av mig. därav hade min första blogg 10 besökare en BRA dag. Haha. fylld av provokativt skit. Inte för att den här är så mkt bättre, jag har ju väldigt sällan någon sorts sammanhang men wööööööööööööö då skulle ni försöka prata med mig irl. Tycker synd om tex Julia. Orkar inte koncentrera mig på ämnet mer än en halv minut så byter ämne mitt i en konversation, gärna mitt i när hon pratar. impulsiv tourettesvarning. vad jag än har i tankarna måste UT. SNABBT. NU.

what else. Jag fick beröm för mitt engelska uttal av en engelsk snubbe på min sång. tack. inte för att det är jättesvårt att ha ok uttal på SÅNG men ändå. aj kudd häv bin ö wåking di saster, iff ju nåu oatt aj min. lycka till med google translate på den meningen! appropå svenska och engelska, såg ni "så blev vi svenska hollywoodfruar" igår? När mindy ska typ säga "det är roligt" och ba dei doo woooi. mm. precis så. gillar hur maria ba "aa, men det var ju nästan det du sa :DDD" och verkligen menade det. men alltid velat veta hur engelsmän uppfattar vårt språk, och nu vet jag... kinesisk franska typ? Coolt. lite som jag uppfattar alla slaviska språk typ kljsdwepoir slkdefw lkezzkdwea. och tyska med STORA BOKSTÄVER OCH UTROPSTECKEN och spanska typ tre tralala jewa tralalalaia. mucho. gracias.

är en språkbegåvning. Drömde att jag jobbade som ståuppare inatt. det var kul. minns inte vad jag drog för skämt men jag var väldigt känd och välbesökt. rik också. framgångsrik. UUUUUU JAG VILL SOVA.
Går och får koncentrationssvårigheter på äldre dagar. Imorrn får jag en soffa och jag måste röja undan lite grejer jag slet upp ur en låda för att den ska få plats. en månstad äre. stor grej. blir svinmysigt, älskar stora soffor med massa kuddar och täcken och grejer. kommer nog sova i min soffa jämt pga svinigt stort. har visst börjat säga svinigt rätt mkt. men om jag ska uppdatera er om min önskelista igen kanske


Pokal glas. både vinglas och såna där stora vanliga (lyckades ju spräcka ett sånt idag genom att köra det i micron och sen hälla mjölk i det.........................)
KUDDAR. KUDDAR. KUDDAR.
5 m lång antennsladd
Dator.
VÄRMELJUS. är så fantastiskt besatt men snacka om att bränna upp pengar?
promenadband. Tänk vad motion jag kan få om jag skaffar ett högt bord och promenerar samtidigt som jag gör mina läxor? JAG HAR VÄLDIGT MYCKET LÄXOR så jag kommer få väldigt mycket motion.

50-60-70-talsklänningar. Har ca strl 38 i dem. ca mått 95-75-95. (kom inte och kalla det modellmått för nej. bara nej)

överknästrumpor vill jag ha med. mina har rymt. men det är så mysigt. shorts, linne, lång kofta och långa strumpor och en filt och en soffa och en film. sjukt mysigt.

annars gillar jag det mesta som är guldigt och snirkligt. glittrigt. ÄR DET NÅN AV MINA LÄSARE SOM KAN MÅLA BRA? VILL HA EN SNORSTOR TAVLA PÅ ENA VÄGGEN, VI SNACKAR MINST 1*1 M. MASSA FÄRGER.

alltså varför läser ni min blogg? Jag orkade inte ens tänka på att läsa igenom det här inlägget för jag vet att det är så sinnessjukt spretigt och nån gång i livet ska jag get my shit straight och skriva grejer med en röd tråd. bla bla bla bla falafel och bearnaisesås. Ungefär den nivån är det på. Godnatt, nu ska jag fortsätta försöka varva ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar