fredag 25 januari 2013

Ouppfostrade djur är svinjobbigt.

Kan inte riktigt förstå människor som har djur som är OUPPFOSTRADE. Och liksom, är nöjda med det? Det är ok att katten eller hunden tar mat, det är ok att hästen ser människor som lägre i rsng än sig själva... Varför? Jag älskar djur, men jag älskar också respekt. Min katt får inte vara på bord. Nånsin. Hon får inte äta min mat och min häst ska vara uppmärksam på sin ledare i ALLA situationer. Dom ska veta vem som är ledare och istället för att bli besvärliga när de blir stressade eller nåt så ska de fråga ledaren vad de ska göra. Insåg inte hur bra pli jag faktiskt har på min katt förtän igår då jag ställde en tallrik mat i soffan hon låg i, och hon nosade åt dess håll, jag sa nej och petade lite på henne och hon tog fokus från maten. Jag gick ut i köket och hämtade bestick. Kommer tillbaka och katten har inte rört sig. Helt ointresserad av min mat. Ändå har vi ett jättemysigt förhållande och hon sover nära mig nästqn hela tiden och är jättegosig, men hon respekterar mattes zoner i hemmet. Jag respekterar henne när hon säger ifrån och går iväg och låter henne vara ifred tills hon kommer till mig. Kan inte föreställa mug hur jobbit det vore om hon tog min mat eller satte sin nybajsade rumpa på köksgolvet liksom. Euw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar