onsdag 16 januari 2013

Så okej, jag är en mes

Jag sover ju lite dåligt den här veckan med all stress kring prov och inlämningar. Somnade ca halv ett. Vid tresnåret vaknar jag, kollar meddelanden på telefonen och när jag ska somna om känns det som att nåt är fel. Tittar mot fönstret. Ingen adventsstjärna. Försöker komma ihåg om jag tog ner den med igår när jag tog bort adventsljusstaken. Känner nej, det gjorde jag inte. Den är borta. Kan inte fatta var den tagit vägen. Ser den sen hänga i sladden mot en gardin. Släckt. Ba aha. Hur gick det här till? Katten har inte rört den, jag når inte utan stol. Bestämmer mig för att det är något övernaturligt. Skiträdd igen. Skickar ett meddellande till en kompis som ba "you sure windows and door are locked?" ba vafan vilken inbrottstjuv går inoch tar ner min stjärna?? Lyssnar efter ljud. Knäpptyst. Katten har slutat snarka med. Bestämmer mig för att det är min gammelmormor som ba lilla gumman tjugondag knut var i helgen, och tog saken i egna händer. Är helt säker på att hon och morfar hälsar på ibland. Inatt kanske var ett sånt tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar