lördag 14 januari 2012

två personer en kropp

Vissa av er känner mig bara genom stallet, andra bara genom skola/annat och en tredje del känner mig inte alls. Ni som känner mig genom stallet undrar antagligen vad det här är för konstig blogg och varför jag aldrig skriver om min häst. tänkte då klargöra lite att det här är min vanliga blogg, med olika grejer som händer, funderingar och annat vanligt. hästen hittas på den här länken, men jag uppdaterar inte så flitigt där längre. Hästen har vilat över jul och det här arbetet jag gör nu, grundläggande och renodlade hjälper, bjuder inte på så mycket bloggmaterial direkt. Han går ca 4-5 dagar i veckan nu, mestadels skritt och lite trav, och bara jobbar med att han ska bli lyhörd för hjälperna och hitta ett skönt läge att jobba i. därför blir det inte så mycket dagens ridpass, för jag själv tycker inte det är kul att läsa "idag skrittade jag en timme tills jag hade min häst så lösgjord där som jag vill ha den, sen började jag trava och gjode samma jobb i traven i en halvtimme". Känns lite smått hopplöst nu men jag vet om att är jag bara noga med det här nån vecka till eller två kommer det riktiga jobbet sen bli roligare och ge mer.

Lite häst på den hästfria men det är ok va`?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar