fredag 6 januari 2012

att göra en höna av en fjäder

Jag driver gärna. Med mig själv, med andra, men så blir det kanske gärna när man har bff som dricker sarkasm till frukostgröten. Nånstans tror jag ändå att genom att driva med sig själv avdramatiserar man det hela lite och det blir inte så tufft och jobbigt när andra driver med en? För det gör folk. Tror inte nån går "säker" egentligen, finns alltid fegisar som tycker det är askul att göra narr av folk bakom ryggen. För några år sedan tog jag sånt jätteseriöst och blev jätteledsen för att inte alla tyckte om mig. Nu för tiden tar jag inte sånt seriös. Jag har fått lite självdistans och tänker snarare att de som driver bakom min rygg måste ha rätt tråkigt, som pratar om en så tråkig person som jag? Egotrippat kanske, men öh. Kan man bli annat av sånthär trams eller...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar