söndag 8 januari 2012

sälja sig själv är inte lätt

Sitter nu och skriver ett CV. Det känns lite som att sälja sig själv. Varje liten formulering måste tänkas igenom hundra gånger så den speglar vad jag vill få sagt och får arbetsgivaren att tänka att jag nog skulle vara skitbra att anställa. Så måste det ju vara sanningsenligt också. Blir pinsamt om jag söker jobb som lagledare för cheerleadingteam och aldrig i hela mitt liv gjort en volt, men säger att jag är kalasduktig. Lite där är jag nu. Skitsvårt att sammanställa ett CV när man knappt har nåt att skriva på det! Då måste man ju verkligen väga varje ord på guldvåg. Gah!

Märker ni också att jag gör vad som helst för att slippa plugga? Visst, CV är bra att skriva men uhuhu historiaarbetet då? Märkligt hur man prioriterar ibland må jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar