måndag 2 januari 2012

lite nyårslöften

Funderade litegrann på nyårsafton vad jag tänkt mig ha för nyårslöften år 2012... Kom inte på några ordentliga. Jag menar, jag röker inte, så jag kan inte sluta med det, jag är inte överviktig, så jag kan inte direkt sätta "gå ner i vikt" som nyårslöfte (även fast jag vet säkert tio tjejer med liknande kroppsbyggnad som jag som har just det som mål med 2012), jag tror min kropp kan behöva de där "extrakilona" eftersom jag pga privata skäl inte kan äta så bra jämt. Vad mer brukar vara klassiska nyårslöften?

Nä, efter mycket om och men så slutade jag fokusera på mina löften. Jag tänkte på hur jag vill att 2012 ska bli. Hur det ska kännas liksom, vad som ska hända, och då kom jag på det. Jag ska ta hand om mig själv, inifrån och ut. Jag ska må bra, göra sånt jag vill göra, respektera mig själv och anta utmaningar. Inte sitta och fega utan köra all in, ska det vara så ska det vara, inget halvdant. Inte ångra grejer jag hade kul när jag gjorde, oavsett vad. Egoistiskt? Kanske, men jag har alltid gillat att köra bilen själv, istället för att sitta i baksätet och hoppas på att hamna rätt. metaforer is the shit och nu ska jag se till att det blir ett riktigt gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar