måndag 16 januari 2012

matångest

jag har aldrig varit särskilt modig vad gäller mat, dels för att jag är rätt kräsen, dels för att jag lätt mår illa av mat. senaste månaden har jag ändå vågat prova en hel del grejer jag trodde jag ogillade, kinabuffé, konstig mat från linas matkasse, kebabpizza, halloumi och varm paprika (sistnämnda kan jag fortfarande inte äta utan att få kväljningar men jag fortsätter kämp). Idag provade jag vårrullar. Det kunde ha varit gott. Tills jag skär en bit och en blandning av broccoli, morötter, ost och oidentifierbara ting väller ut.

Trots den osmakliga röran som väller ut på min tallrik smakar jag.. Äter kring en fjärdjedel men där tar det stopp. En kvart senare mår jag inte allt för väl, svettas, fryser, blir yr och känner magen dra ihop sig sådär som den gör när man äter olämpliga grejer. Satt ett tag och hoppades på att det skulle gå över, men till slut vågade jag inte försöka mer. Åkte hem, åt lite activia och proviva och kryper ner i sängen och hoppas jag mår bättre snart. Lite stolt är jag ändå, jag har smakat på ny mat, den var inte god men kanske kan jag äta vårrullar om jag lagar dem själv? Får prova! Men inte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar