tisdag 24 januari 2012

asså det här med drömjobb

Jag är snart nitton år och vet inte vad jag vill göra när jag blir stor. Eller vet jag det?

Jag har hur länge som helst velat jobba som programledare. Minns när jag var liten och jag och mina kompisar brukade ha våra egna tv-shower hemma i mitt rum, med inspiration ifrån alla möjliga tv-program. Det finns väl flera vägar till att bli programledare, man kan halka in på ett bananskal, man kan ha jävligt grymma kontakter, man kan slita häcken av sig på någon utbildning och man kan bli känd på något vis och därefter bli mer attraktiv som programledare. Kanske borde klargöra att för min del är både tv och radio intressant. Programledare alltså. Kanske borde jag vara med i typ paradise hotel eller big brother eller så bara för att synas lite, bli c-kändis och kanske kanske desperat hålla mig fast i mina femton minuters strålkastarljus och bli erbjuden jobb? Värt eller ovärt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar