torsdag 19 januari 2012

7 timmar senare

vaknade med ett ryck vid elva idag. MINA BYXOR vaknade jag och tänkte. Blev asstressad för ifall de tagit slut nu på morgonen eller så, haha. så nu ska jag speedäta frukostoch sen ta första bästa bussen till linköping. Skoldagen för min del slutar egentligen om 10 minuter typ, så är ju int mycket jag missar direkt. har min tid strax efter tre, och tyvärr går ju tågen västervik-linköping inte sådär jätteofta. Skönt att få lite ledigt mitt i veckan, fast jag fyller upp min tid så gott jag kan med plugg ändå. har ju som sagt min 300 sidor långa bok det vore bra om jag läste ut i helgen... hm. Synd att jag lätt blir åksjuk, annars hade jag ju kunnat läsa timmen det tar att åka buss in.

Valde att läsa Pride and Prejudice av Jane Austen. Känns som en klassiker man bör ha läst liksom. Däremot funderar jag starkt på att se filmen för att få lite mer sammanhang i boken, kommer inte riktigt in i storyn riktigt... hm. What 2 do.

2 kommentarer:

  1. Se den från 1995 då! Den följer boken väldigt bra och det kan man verkligen inte säga om den från 2005. Den från 2005 är faktiskt så otroligt dåligt att jag gråter lite inombords när jag tvingas se den. Fy.

    Dessutom så är Colin Firth väldigt sexig hehehehe. Åh. Ska nog sätta på den i bakgrunden nu när jag skriven på min tenta :$

    SvaraRadera
  2. Eller, eller! Så kan du Läsa pride and Prejudice and Zombies. Följer orginalstoryn, fast med lite zombies inslängda här och där! Mer action i alla fall! (Y)

    SvaraRadera