måndag 16 januari 2012

hur man får mer tid över till viktiga grejer

*planera din tid, jag brukar planera allt ifrån mina morgnar, skoldagarna, ibland ävern luncherna (!) och efter skolan planerar jag in pluggtid och stalltid. Planerar också in ledig tid, dvs tid jag kan bara göra exak vad jag vill med

*sluta göra onödiga grejer. Jag följer flera bloggar som tillhör sjukt ointressanta personer, men följer dem ändå för att jag ägnar för mycket tid åt slösurfande. Sluta med sånt och vips fick man en timme till ledig om dagen (inser att jag iom detta tipsar er om att sluta läsa min blogg men lite svinn får man räkna med)

* gör listor över vad som ska göras och stryk grejerna efterhand de är klara. Sjukt skönt att verkligen kunna se inlämningsarbetena och viktiga "måsten" bara försvinna från att göra-listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar