lördag 16 februari 2013

lördagskväll. gosar med mig själv i brist på andra och är svinigt jäkla överlycklig över att jag hittat mina stickade overkneestrumpor. TACK GUD FÖR ATT DU SKAPADE MÄNNISKAN SOM UPPFANN DEM. Är mindre lycklig över att gå ut och hämta mina andra strumpor + västa om en halvtimme sådär men aa. Det får väl gå. Orkar inte klä påmig dockmen det är väl nice ändå. Hoppas jag inte låser ut mig bara..........

Iaf. red på tre unghästar idag. Äldsta var fin, inget särskilt, mest ba lullade på. Mellanhästen var helt knäpp, gick först med jättemkt framåtbjudning och man typ haha hallå du är riden typ 20 ggr, skärp dig, du ska inte va såhär duktig. Iaf. hon var snäll att trava på men bockade lite när jag galopperade första gången. SÅ SJUKT SÖT. Haha. satt typ och skrattade och försökte bara få henne att gå framåt istället. svingulliga små bus. Hade lite problem i nästa galopp att få henne fram för skänkeln ordentligt, då hon typ hittade på en egen  gångart med mixade moves från både trav och galopp. Sista galoppen fick mamma rida i förväg så galopperade vi ikapp, då fick jag en fin bjudning framåt och galoppen gick framåt i galopptakt istället! Fint at hon är så fantastiskt mjuk och fin i munnen, superlydig. Är en positiv överraskning att sitta på henne nu, eftersom hon faktiskt var T-R-Å-K-I-G att rida förut, men nu ärhon helt full av arbetslust. Sjukt fint.

Yngsta av de tre fick en grimma på i hagen så hängde jag lite på henne. satte mig upp och så gick vi några meter. hon upptäckte mina BEN idag och undrade vad det där var som hängde ner längs sidan på henne och luktade bajs. Haha.Hon kommer bli en jättefin familjeponny sen, hon finner sig verkligen i allt. Gick omkring lite i hagen sen och hon följde mig som en hund. Jättego. Är kul att komma ut och jobba med dem när de ärså otroligt positiva. Ska ut lite fler dagar på lovet och fortsätta, just nu ska jag bara krypa upp i soffan och mysa i mina gos-strumpor och ha det 100% bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar