måndag 25 februari 2013

Cravings och allmänna olustkänslor

Jag fick sådana hysteriska sockerdrickscravings såhär på kvällskvisten. Självklart efter att affärerna stängt. VARFÖR BOR JAG INTE I VÄSTERVIK MED COOP PÅ CYKELAVSTÅND SOM HAR ÖPPET TILL 23?! åh. är antagligen sockerdrickssugen pga allt osött jagdruckit idag, typ 3 glas kaffe + nu på kvällen ett glas vin (håller ju på att lära mig dricka vin nu, en flaska lämnades hos mig här i helgen och gissa vad, är redan bättre på det!) nu kan det ju diskuteras hur bra det är att försöka LÄRA sig dricka saker man inte gillar helt, fast ändå. Likväl somdet är praktiskt att gilla kaffe är det ju praktiskt att gilla vin. För att inte tala om hur mysigt det ändå är. Haha. Nån gång när jag har skjuts från linköping skajag köpa vinglas också. Önskade mig ju i födelsedagspresent, men icke. Äh, de är inte dyra så kanköpa själv ju. Är tacksam över att jag fick soffa och dator, för dator åtminstone harjag ju inte råd med själv. Knappt soffa heller. Känns mysigare i lgh att ha en stor soffa än en billig liten tvåsitssoffa. Haha.

Men mina olustkänslor då. Försöker vara lite mindre ologisk hormonstorm till tjej och lite mer liksom sansad och rimlig och kontrollerad men det går typ inte. Har ju blivit hysteriskt TANKSPRIDD senaste månaderna, sådär löjligt (det märker man om man försöker prata medmig också, jag tappar tråden på två röda och babblar i hopp om att komma på vad jag tänkte på) att jag inte ens minns vad jag heter typ. Dessutom har jag kastats runt lite, metaforiskt talat, senaste veckorna. Så sitter jag här med en ångest jag VET är ologisk och försöker tänka bort. Mind over body, heter det ju så fint, och det funkar ju. Men mind over mind är jobbigare. Behöver ngn som ba håller i mig och säger åt mig att skärpa mig och samla tankarna. En lugn trygg punkt liksom. Fast jag vet ju att jag kan själv egentligen. Egentligen egentligen. Nej hörrni, ska vi knyta ihop säcken om denna dag nu? Jag tror det va. Känns liksom dags. Imorgon är det utbildningsmässa i skolan om jag minns rätt. En "föreläsning" är om jobb utomlands. den vill jag gå på pga vill ju ändå kanske jobba utomlands lite. Typ England åtminstone, kanske usa (fast lol ofta jag skullekunna joba där, där fårmanju typ bara jobba som utlänning om man harsvinhög utbildning) aja. Senare kapitel. info är bra.

fan vad jag svamlar. Godnatt läsare. Imorgon är det tisdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar