måndag 18 februari 2013

Det är ingen bedrift att inte vara elak

Jag blir så matt på dessa personer (främst män) som verkar vänta sig någon sorts hedersmedalj eller liknande för att de inte beter sig som gigantiska douchebags. Som om douche vore standarden och de skiljer sig ifrån genomsnittet så otroligt markant genom att bara typ, respektera omvärlden. Alltså va? HUR ska jag kunna låta bli att se män som svin ifall många män gång på gång på gång på gång verkligen trycker in i folks ansikten hur BRA och DUKTIGA de är för att de inte är otrogna mot sin brud eller inte våldtar eller bara helt enkelt beter sig som folk i allmänhet SKA göra. Jag vet inte ens hur jag ska bemöta det? Brb ringa festfixare och ordna hyllningsfest till din ära för att du sa till den snygga tjejen på krogen att du inte kan gå hem med henne pga du har flickvän? Det är ju helt bisarrt. Så länge man inte har en psykisk funktionsnedsättning ska man inte behöva beröm för att bete sig som folk. Självklart kan jag tycka att om ngn gör något extra gulligt, att man kan typ "hedra" det, men så basala saker som att vara trogen och inte begå brott? Skämtar ni med mig eller?

Vill ni ha medaljer och diplom för att ni beter er som folk ska får ni vända er till nån annan än mig. Eller börja berömma mig för att jag kan öppna dörrar själv eller typ skruva ihop en ikeamöbel eller för att jag avvisar killar ute om jag är i en relation. Och beröm mig varje gång jag skickar gulliga sms eller på annat sätt bara visar that special someone den uppskattning den förtjänar. Eller bara avgå. Herregud. Sluta fjolla er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar