söndag 24 februari 2013

CHACHA BLOGGEN

första schampotvätten på flera månader. vetinte om håret ärledset för det eller för att jag användelocktång på det i fredags. However. jaghar vänt mitt dygn. det suger. Imorrn är det skola igen, jag har ingen mjölk hemma pga är så jävla lat. och bjöd bort sista glaset. heh. Vad skriver jag ens. åter till mitt hår.

det är liksom torrt men lent fast ändå liksom slitet ledset. Har ingen aning. Borde utbilda mig till typ nopoo-rådgivare (lol,är typ redan) eller naturfrisör, det är ju ändå mitt liksom specialintresseområde. Funderar på detta med att behandla hårbottnar i obalans. Min ärju nästan aldrig pga har inte i massa skit som sätter den i obalans (peppar peppar, kommer säkert få dålig hårbotten imorrn bara föratt jagskrivit detta nu) men det är faktisktsvinmånga som har ledsna hårbottnar. Och ur ledsna hårbottnar kommer ledset hår. Inte kul. Typ.

Till nästa gång jag vättar håret ska jag prova blanda i citron eller lime i tvättbalsamet och se om det svider eller känns ok. Om jag tänkt rätt blir det en "hårbottenåterställare" som dessutom är rätt bra för håret, då sura vätskor sluter fjällskikten = glansigare och finare hår. Håret ärju som en grankotte ungefär, antingen kan fjällen stå ut eller vara slutna kring kotten. Är håret uttorkat och ledset är fjällskiktet rest, och mår det bra är fjällskikten slutna. Dessutom ska hårbottnen vara svagt sur, så ett surt balsam (istället för ett basiskt schampo) borde nog göra susen, tänker jag. Vad tror ni, tänker jag rätt eller fel? Hm. Kan ni ens läsa det härinlägget, känns jätteflummigt och snurrigt närjag tänker på vad jag skrivit. Ordbajs. Men det är ju också kul. Varsågoda, kul i textform. Äh jag vet inte. Bara ÅÅÅÅÅ på allt. ja. Eller. Ja. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar