lördag 24 november 2012

Träna för att äta eller äta för att träna?

Det funkar inte att stoppa in skit i kroppen och hoppas på att det ska vara ok bara man tränar. Typ som att bygga ett hus med skitdålig betong. Det spelar ingen roll hur bra du är på att bygga när du jobbar med dåligt material. Därför kanske man verkar nojig när man både är noga med vad man stoppar i sig OCH tränar. Fast hahah.

Jag är lat. Jag tränar för att jag vill ha effekt. Det känns ovärt att träna när inget händer. Lite som att vänta på ett tåg som ställts in. Ett jävla slöseri med tid och energi. Runkeeper mäter kcal när jag motionerar. En MILS pw bränner 500-600 kcal. Det är typ 100 g choklad och ett glas läsk. Därför känns det onödigt att äta sånt för ofta, när man KAN välja nåt som är bra för lroppen istället. Igår var jag assugen på nåt gott. Åt RIKTIG mat och var bara lite sugen sen. Gjorde jello (som verkligen är ingenting) och blev ASMÄTT av en halv portion. Haha. Jämför det med mina veckor förr, när jag åt ett kilo choklad i veckan. Mår bättre nu, både i kroppen och huvudet. "if it does not have a mother or igrown from dirt, dont put it in your body" sa jillian i losing it with jillian. Och det är sant. Fast man får fuska lite ibland. Men bara lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar