tisdag 13 november 2012

Roligaste kritiken jag får

"du kommer aldrig få en kille med de där åsikterna"
"du kommer bli väldigt ensam om du inte tänker över vad du säger"

Och dyl.

Min reaktion när jag läser sånt: HAHAHAHAHAHAHAAAAAHAHA
Ibland låtsas jag intresserad av bakgrunden till åsikten men oftast bara börjar jag skratta och rycker på axlarna. Som att det värsta i världen vore att inte vara nån killes lilla handväska. Haha.

Ni som lämnar den här sortens kritik mot mig, på blogg, facebook eller irl kan inte ha fattat själva kärnan i min åsikt. Jag är inte så desperat efter bekräftelse att jag måste slicka omgivningens röv för att jag bara mååååååååste ha "nån". Jag orkar inte låtsas vara nån jag inte är för att gå runt och ha låtsasvänner. Därmed inte sagt att jag aldrig rättar mig efter andras regler, vilket jag uppenbarligen gör då många har ett positivt första intryck av mig. Däremot känner jag absolut inget behov av att låtsas inför närmare vänner/ev partner. Hellre ensam än i dåligt sällskap liksom.

Är tacksam över de personer som står mig nära och accepterar mig för mig. Det är väl tack vare er jag orkar. Vi tycker olika om mycket men när stormen blåser kallt finns vi för varandra. Det är såna personer jag vill ha omkring mig. Resten, fine, är trevlig mot er etc så länge ni förtjänar det men kommer inte ändra mig för er. Lite integritet måste en människa få ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar