fredag 23 november 2012

Hur mycket lämnar bloggare ut av sitt liv?

Hade en intressant diskussion under muntliga nationella om huruvida bloggare blottar hjärta och själ på bloggen. Vissa antog att man lämnar ut hela sitt liv medan några andra (typ jag och en tjej som drev en "stor" blogg för att bo i västervik) ansåg att man verkligen inte lämnr ut allt. Visst, ni som läser kanske tycker att det känns så, men så är det verkligen inte. Min tumregel är generellt att jag bara skriver sådant jag kan prata med nån jag gick i hög/mellanstadiet med men inte längre har kontakt med, nivet typ "hej det var länge sen va göru nu för tiden yada" eller sånt jag kan skriva i en debattartikel, skicka in till corren/vt och signera med mitt fullständiga namn. Jag skulle aldrig skriva om bråk med pojkvännen (alltså, kanske små vardagsgrejer man stör sig på men kan skratta åt, men inga stora grejer. Skulle kunna skriva typ "min sambo ställer in mjölkpaket med en miniskvätt mjölk i i kylskåpet utan att skriva upp på lista/köpa nytt!!! JAG BLIR GALEN HAHA" typ. Men bara om jag sagt det till honom först. Vore jobbigt om man outade sina klagomål på bloggen och stackarn är helt ovetandes haha.) sen om du eller nån annan tycker det känns ok att skriva om saker som jag undviker, eller drar din gräns på helt annat sätt än jag så är det ok med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar