söndag 25 november 2012

Nopoo diy porstrips porplåster

Såååååå, gjort två försök med dessa nu, har aldrig varit ett fan av porplåster eftersom de knappt funkar på mig, och därför inte känns värda 60 pix per ask. MEN kom över ett recept på hur man gör egna porplåster, och tänkte, kan man göra det nopoo MÅSTE det testas.

Dock kanske min regel "ha bara saker du kan ha I kroppen PÅ kroppen" inte gäller fullt ut för veganer, vegetarianer och muslimer i just det här fallet, men det är iaf inga FARLIGA ingredienser.

Du behöver:
En liten burk
En tops
Gelatin i pulverform
Mjölk

Blanda två lika stora delar gelatin och mjölk. De flesta recept säger 1 msk av varje men jag fattar ingenting. En matsked räcker till hela kroppen. Jag tog en tesked av varje. Blanda ihop med topsen, micra några sekunder (fem om du blandar som jag) ta ut, rör om, micra några sekunder igen. Låt svalna en gnutta (du gör antagligen det här för att bli snyggare, och jag lovar dig, pormaskar är snyggare och diskretare än brännskador i ansiktet) innan du slafsar på det med topsen i ansiktet. Akta den tunna huden runt ögonen. Här kommer du antagligen känna en hysteriskt äcklig lukt som ger dig kväljningar. Det är inget brudarna på youtube nämner. Men den finns. Och den får en att förstå varför vissa väljer att inte äta det vi kletar in ansiktet med. I alla fall.

Play the waiting game tills kletet blivit genomskinligt, stelt och drar i huden. Då drar du försiktigt bort det och förhoppningsvis följer allt gammalt talg ut porerna med. Smörj in med KOKOSOLJA eller nåt efter, ditt ansikte behöver FETT eftersom du just drog bort det naturliga. Smeta på din kemikaliebomb till hudkräm om du vill, men det är inget jag skulle rekommendera. Rekommenderar iofs aldrig det MENMEN. Kan vara bra att inte visa sig offentligt i just själva påkläggningsfasen btw, det är misstänkt likt att någon kommit i ditt ansikte.

Hur funkade då det här för mig?
Som sagt. Vanliga porplåster harvaldrig funkat på mig. Det här kändes mer som en ansiktsvaxning än en porrengöring, även fast nån enstaka slank med. Kanske funkar det bättre nästa gång? Kommer prova ett par ggr till, kanske tar det ett tag innan det funkar. Eller så är jag bara dömd till att för evigt misslyckas med porplåster, både köpta och hemgjorda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar