måndag 12 november 2012

Alla borde ju vilja ha egna ben att stå på

Alltså... Det finns ju sjukt många bilder med text som bekräftelsetörstande tonårstjejer gillar på fb, och de flesta handlar om att alla tjejer drömmer om prince charming. Gärna den sorten som tar itu med alla problem åt en, skämmer bort en och har en som prydnad och statussymbol. Och det är ju i sig jävligt nice, vem vill inte ha en personlig slav liksom? Eller nån som betalar allt åt en, och berättar hur VACKER man är? Fast tänk på det. I så fall trånar alla efter mer eller mindre en ny förälder. No offence men jag vill veta att jag klarar mig själv. Och att ha som högsta dröm att ha en ny fadersfigur i sin egen ålder... Daddy issue much?

Självklart vill alla ha bekräftelse. Och trots allt är vi människor ett djur. Flockdjur. Klart vi vill ha nån vid vår sida liksom. Men mitt egentliga problem är att många tjejer handikappar sig själva för en jävla puss. Eller har som mission in life att vara SÖTA. SNYGGA. PRYDA OMVÄRLDEN. Jag skulle få spel om min kille behandlade mig på ett handikappande sätt, som begränsade mitt värde i livet till mitt yttre. Jag sitter på sjukt mycket mer än så liksom. Kollar du på mig, och allt du ser är pretty, så kollar du inte tillräckligt noggrant. Och jag accepterar inte när folk stympar mig från människa till "prydnadstjej". För helvete, liksom. Finaste komplimangen för mig är inte "du är snyggast i världen" för jag vet att det är lögn liksom. Jag ser bra ut, men... Ja. Utan komplimanger som tar på mig är såna som rör min person. Det här låter stört, men en av de absolut bästa komplimanger jag fått var "jag håller inte med dig, men jag älskar att su har en åsikt och argumenterar för den". Inte slicka röv, utan mest bara uppriktigt. Och en komplimang till mig, mitt intellekt, sånt jag faktiskt kan styra över själv. Utsidan är ju what mommy and daddy gave me. Inget jag kan ta credits for.

Wiho sidospår. Men vad jag blev glad för ikväll var den här bilden. Visst, gulligt med "i just called to say i love you" men för helvete, jag behöver min skönhetssömn om du ska orka se på mig (OCH UMGÅS MED MIG) imorrn.

1 kommentar: