tisdag 27 november 2012

Feministen epilerade armhålorna

Vissa är ju lite dumma i huvudet och tror att feminism = rätten att se ut och lukta som en grottmänniska och att alla feminister försöker vara så äckliga och osexiga som möjligt. De flesta förespråkar bara rätten till sin egen kropp och att få se ut som man vill, för sin egen skull. Att ingen föddes för att behaga eller utsmycka omvärlden. Jag finns till för att göra mig själv så nöjd som möjligt. Om det innebär att inte vara så snygg eller onaturlig som andra vill att jag ska vara, screw them. Liksom, hoppsan, trampade visst på några tår. Big deal.

Jag är feministen som finns för min skull. Och min skull enbart. Förväxla inte det jag gör för min skull med sånt som samhället förväntar sig av kvinnor. Ibland är de lika, men oftast inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar