lördag 24 november 2012

Fina hästar

Ridit två hästar idag, mammas unghäst och min egen. Mammas fick gå en uteritt, första gången han gör det själv! Han skötte sig jättebra, även fast han, varje gång vi red förbi ett ställe dom gått i hagen på började gnägga, haha. "det brukar ju bo kompisar här!!!" typ. Tänkte bara rida en kortis i skogen men hörde massa hundar och kände väl att jag kanske klarar mig utan den eventuella panikattack han får av att ha en lös galen skällande hund runt benen, så vände och red en sväng "i samhället". Dvs en liten väg som går mellan fyra hus hahaha. Han var helt superfin idag, lyssnade bra på hjälper och höll sig lugn och så. Blev en lång sväng för honom, nästan en timme. Men han verkade nöjd och glad, så det var nog bra för honom ändå.

Min egen var riktigt fin. Galopperade på långa tyglar och han hittade en egen balans i ett normalt tempo. Red sen en sväng i skigen, hoppade över ett dike utan att fundera på det, bra där! Hoppade även en liten minigram som ramlat, ponnybus gillade det. Och jag med!

Utöver det så märker jag stor skillnad i min ridning, bara av att jag börjat träna lite bättre. Har bättre hållning och orkar rida mer aktivt liksom. Blev sjukt pepp på att jobba som beridare nånstans, bara för att det kändes så bra att rida korrekt haha :) är glad över att jag har så fina hästar att sitta på, men visst saknar jag en stor välutbildad häst som man bara kan sitta och trimma på i en bra känsla hur länge som helst. Men det kommer, förr eller senare. Just nu är jag nöjd med det jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar