söndag 11 november 2012

Min häst är ju bara FÖR go

"busred" ju lite igår, i snabbare gångarter än skritt och fick rida så sjukt aktivt... Gissa hur min kropp kändes imorse? Eller när jag satte mig på hästen för dagens pass...? Hahaha, träningsvärk i varenda muskel! Fick sitta helt stilla på hästen ett tag och bara låta musklerna stretchas ut.

Det blev en sväng i skogen idag, och chester är verkligen SÅ trevlig nu. Jag är så lätt i handen jag någonsin kan vara, och rider med ben och säte och stöttar honom verkligen varje steg. Och han gör sitt, samlar sig och hittar sin balans, utan att jag behöver bära 50 kg i händerna, utan kan koncentrera mig på att peta in kroppsdelar här och där. Och bromsa med sätet, hahahaha. Han tycker att det är MYCKET bättre att trava än att skritta, och så länge han har samma tempo som i skritten kan ju inte matte klaga, eller...? Hästlogik. Vi lyckades också få in ett par steg i en piruett... Tydligen kändes "flytta in framdelen" väldigt mycket som "flytta in framdelen i galopp" såatte... Men jag är glad för det jag får! Är glad över att ha en ponny som utvecklas i raketfart och villvillvill och är ambitiös och försöker vara till lags hela tiden. Helt underbar känsla. Den som tar över där jag slutat, kommer helt klart få en ridupplevelse utöver det vanliga, och en bästa vän på köpet. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar