torsdag 13 oktober 2011

nåt jag ändå saknar

är min gamla klass. Till viss del alltså. Jag saknar grabbig stämning, jag saknar att ingen bryr sig om hur dom ser ut, jag saknar att kunna gå till skolan i jobbarbyxor (eller joggingbyxor) och en ful sladdrig urtvättad tröja utan att folk kollar snett. Jag saknar att trots dåliga hårdagar eller bara fuldagar bara gå till skolan ändå eftersom jag ändå är snyggast.

När jag tänker efter är det nog att vara 15-16 jag saknar. Det där självcentrerade "jagärbästivärlden"-et. Till mitt försvar kan jag ju säga att man som ensam tjej faktiskt ÄR snyggaste tjejen. även om man är ful. oavsett hur stort ego man har.

Fast det är ändå skönt att gå i en mer civiliserad klass. Alla är asmysiga, sjukt go stämning, alla är schyssta och bryr sig om varandra på ett annat sätt. Riktigt nöjd med bytet, men man kommer ju alltid på små grejer man saknar med hemma, även om de egentligen är obetydliga och värdelösa... homesickness <3
 

Liten tjej. Saknar att kunna se ut som ett jävla fågelbo i skallen och det är okej, att ha en äcklig tröja och det är okej, och var tog de där rådjursögonen vägen? 16 år. Så liten jag var då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar