måndag 31 oktober 2011

Dagens lektioner

Har just kommit hem från dagens lektioner! jag trodde ju att jag började 10 men fick sms igårkväll om att de flyttat fram lektionerna. Rise and shine vid 6... och börja jobba vid 8.30! TIDIGT. Men kul! Första lektionen var fokus på sits, inverkan och vägar. Jag var stenhård med blicken sitsen och hjälperna. Sånt där basic liksom! Först efter de ridit fram fick de rulla på ena långsidan och räkna språng. Sen lägga till ett språng. sen red de en bana med lite böjda linjer, relaterade avstånd och jag var jobbig och ställde mig som en kon mitt i vägen där de ville rida så de inte kunde gena så mycket. Tyckte de jobbade på riktigt bra och det var kul att se att de började tänka lite mer "dressyrigt" mot slutet. Alltså, de jobbade hästarna mer med ställning och böjning och RED istället för att åka racerbil. Lektion nr 2 var på ungefär samma sätt, dock fick dom jobba ytterligare med ridningen och lägga till 2 språng, plocka bort ett, osv. Tufft markarbetespass men dom verkade nöjda och glada och jag är glad att kunna hjälpa till! Nu är frågan bara, ska jag sova på vägen hem eller ska jag övningsköra? Hahahah jag orkar inte, är så trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar