lördag 15 oktober 2011

Har min flickvän varit otrogen?

Hej! Jag och min flickvän har varit tillsammans sedan januari i år. När vi varit tillsammans i tre månader testade hon positivt för klamydia, och det visade sig att jag också hade det. Vi började äta medicin och ända sedan dess har jag funderat på om hon varit otrogen? Liksom symptomen brukar väl antingen synas direkt eller inte synas alls? Eller kan hon haft sex med nån precis innan vi träffades och blivit smittad då?

Hej! Klamydia är en rätt lurig sjukdom som kan ligga latent, dvs "sova" i kroppen länge innan infektionen aktiveras. Din flickvän behöver alltså inte ha varit otrogen utan som du säger är det mycket troligt att hon smittades av en tidigare partner, om det inte var du som smittade henne alltså. Bra att ni testade er, det bör man göra med jämna mellanrum om man byter partner eller av annan anledning misstänker att man smittats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar