onsdag 12 oktober 2011

Glammutta

Lady dahmer har gjort det, och nu kan man även köpa dem. Ett kvinnokön som smycke. Varför?! Enligt vissa för att visa att kvinnor också har en sexualitet, men det visste vi väl redan? Inte ens då männens sexualitet var den enda man visste om, gick det omkring folk med snoppar runt halsen. Varför ska man då gå omkring med en glammutta? (ja de heter så, cred till namnet som förövrigt passar, de är riktigt fina och glammiga). För mig finns det anledningar till att man stänger in sitt kön i oftast dubbla lager tyg, det finns ingen anledning att inte göra det. Jag skulle nog bli lite obekväm om jag träffade på någon med en glammutta (eller snyggsnopp, om nu det finns). Jag förstår inte riktigt när man ska bära dem utan att det ska bli en konstig och obekväm stämning.

Säg till exempel personal i skola eller barnomsorg. Kan de bära könsorgan som smycken? Egentligen borde svaret vara ja, eftersom det ändå är något naturligt. Dock i det samhälle vi har idag, med "instängda" kön, tycker jag det finns bättre sätt att visa att man är en fri själ som inte är förtryckt. Istället för att bära ett könssmycke kan man vara en god förebild. Det tror jag påverkar i rätt riktning i större utsträckning än att bära ett smycke. Jag vill öppna en debatt, varför ska man bära smycket? Varför inte?

bilden är lånad ifrån glammuttan på facebook!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar