tisdag 25 oktober 2011

Jag har försökt men det går faktiskt inte

hästar är så stor del av mitt liv att det vore helt konstigt att inte nämna dem i bloggen. Idag red jag chester igen, första gången sedan i torsdags tror jag? Han var verkligen jättefin, jag jobbade honom lite undan för skänkel och han tog ett jämnt och fint stöd i handen hela tiden. En sån där dag då man nästan bara rider i smör. (ni som rider förstår nog känslan, ni som inte gör funderar säkert på om det inte är lite äckligt och halt att rida i smör).

Kollade lite på hästannonser och såg att en tjej i stallet har en häst som är lite för tuff för henne. Kan fortfarande inte bestämma mig för om jag ska prata med dem eller inte. Tror jantelagen står och drar lite i mig och säger nej, stick inte fram hakan. Visa inte att du är duktig. Du kan inte bättre än nån annan. Men jag har ändå fyra års erfarenhet av en tuff ponny... Vore ju jättekul om jag kunde hjälpa henne, jag älskar ju att rida olika hästar, speciellt om det finns nåt konkret att jobba med. Får se om jag tar mod till mig snart. Jag kan ju inte mer än få ett nej. Om man tänker på det sättet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar