fredag 12 oktober 2012

Utmana sig själv

Jag hatar mörker
Jag hatar att vara själv
Jag hatar buller så man inte hör sånt man inte ser
Jag hatar smuts
Jag hatar att vara själv

Kombinerar alla dessa fem saker samtidigt som jag dessutom sitter i en källare. Är sjukt rädd för källare, speciellt i hyreshus. Faktumet att det är mörkt utanför, lampknappen sitter långt bort, torktumlaren är högljudd... Freaks the hell out of me. Så sitter här nere, en hårsmån ifrån en panikattack. Nice fredag.

Men en punkt kommer jag inte utmana mig själv på. Och det är att skriva vad jag verkligen tycker om vissa grejer eftersom jag uppenbarligen har nån efter mig som inte kan hålla sig ifrån att förstöra för mig. Av vilken anledning vet jag inte. Men det känns sjukt otryggt. Och det är inte ok. Jag vill kunna känna mig trygg hemma liksom. Men det kommer väl snart, i takt med att vissa händelser börjar blekna och jag skaffar mig ett lite starkare dont-mess-with-me-uttryck. Fram tills dess tänker jag se ut som ett rådjur på utsidan och tänka fula tankar vid tillfälle. Haha. Rådjur. Jo men eller hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar