söndag 7 oktober 2012

Uh

Kikade på det okända med mamma förut. Gjorde en jordgubbssmoothie åt henne. Har jag sagt hur mkt jag älskar min stavmixer? Awesome. Iaf. Ligger nu och är sjukt spökrädd. Försöker lugna mig för tydligen kan man provocera fram händelser genom att vara rädd för att de ska hända. Så håller mig till mer positiva grwjer då. Red min häst ca 30-40 min i skritt idag. Han släppte fint i båda varven, var eftergiven och lösgjord i sidorna och väl framme för skänkeln. Ikväll känns det lite extra värt eftersom jag faktiskt red fram det i princip utan hjälptyglar, vilket annars brukar behöva. Idag hade jag bara en riktigt löst spänd thiedeman. Den inverkade bara då hans huvud var mycket nära toppläge. Så idag är jag en mycket stolt hästmamma. Utöver det red jag fyraåringen en kortis. Det där med att trava rakt fram över en bom när både hagen och stallet lockar åt olika håll är inte helt lätt ;) men han var fin. Väldigt känslig i munnen idag när jag tränade på halter, men har en bit kvar tills han är helt följsam i volter och serpentiner och så. Men han utvecklas, idag var det många läskiga saker omkring som tog fokus också, och ändå lyssnar han på mig. Är nöjd. Men har riiiktig träningsvärk i ryggen, gjorde lite övningar igår (!!!) och idag har jag knappt kunnat röra mig. Otränad.se, men jobbar påt iaf. Imorrn eller tisdag ska jag se hur lång tid det tar att knata runt hälsans stig. Får se om jag kan dra med mig nån eller om det bara blir nice alone time. Yep. Lite kort tråkig ssmmanfattning/planer, men yeah. Ibland är jag kort och tråkug

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar