lördag 27 oktober 2012

Försiktig kisse

Min katt har anpassat sig ganskabra från luffarlivet till livet i lägenhet. Idag var första dagen hon fick gå ut. Två gånger har hon varit ute. Första gången tassade hon bort till grannens balkong och nosade under den (en katt brukar ligga där) och sen upp på min balkong för att kolla om "hemma" var kvar på andra sidan dörren och sen satte hon sig på min trappa och tittade sig omkring och nosade efter lukter. Sen gick hon in.

Andra gången tassade hon runt husknuten, tassade tillbaka, nosade länge och väl på en buske och sen körde en lastbil förbi och då blev hon rädd och sprang in. Tredje gången försökte jag få henne att gå ut två gånger men hon sprang in igen. Satte mig då på balkongen och lämnade dörren öppen och så kom hon ut efter sådär fem minuter. Nu har hon nosat in hela balkongen och sitter på den och smygkikar ut på resten av världen. Känns skönt att hon är så hemmakär, när hon vanligtvis gärna går iväg på tvåmånadershajker, minst.

Haha. Nu sitter hon ihopkurad och tittar på mig som om hon undrar hur länge hon ska behöva vänta på mig. Haha. Kisse lilla. Med betoning på lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar