torsdag 11 oktober 2012

Snabba mellanmål

Jag är verkligen toklat med mat. Pallar väldigt sällan stå och laga mat en halvtimme utan det ska gå FORT och vara lätt. Köpte en stavmixer för nån månad sen, och det är en av de bästa elektroniska prylarna jag nånsin köpt. Gör tex min egen superdryck med den, riktigt lätt! Fyller glaset till hälften med frysta jordgubbar, häller på lite vatten, mikrar tills jordgubbarna är tinade, mixar ordentligt, häller i mer jordgubbar, mikrar igen, sen mixa. Sen häller jag i 20 ml blutsaft, en matsked psylliumfrön och en skvätt tranbärsjuice och mixar igen. Mättar riktigt bra, och innehåller massa nyttigheter :) tar oftast en sån här direkt när jag kommer hem efter skolan, lite lagom matigt sådär! Så är man lagom hungrig på kvällen när man äter middag :)

Ikväll provade jag också en chokladdryck helt utan socker. Blandade banan mixat i vatten, yoghurt och kakao och smakade av då och då. Blev gott, absolut bra istället för oboy, mycket nyttigare och mättar betydligt längre. Två mellanmålstips från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar