söndag 21 oktober 2012

Jag tycker att det är problematiskt att vi problematiserar så jävla mycket

Det här med att tjejer som har mycket sex är "olyckliga" och har "låg självkänsla" "ingen självrespekt" "horar" "blir äckliga"... Seriöst. Va? Var kom din rätt att yttra dig in i bilden?

Ok om din bästa vän har en tuff period i livet och börjar ligga runt. Då kan man lite försiktigt ta upp det. För att man älskar och bryr sig om sin vän. Men om en ytlig bekant till mig ligger runt... Liksom, jaha? Jag bemödar mig inte att typ, hålla kontakten, men döma hens leverne går bra?

Så. Jävla. Löjligt. För mig är det problematiskt att vi problematiserar saker vi inte har med att göra. Lämna folks privatliv åt dem själva. Skaffa ett eget liv att engagera er i istället för att lägga energi på andras. Och ska ni lägga er i andras liv, gör det på ett nice sätt. "öh jävla äckliga hora ingen vill ta i dig ens med tång ditt slampiga luder", ens i tanken, är inte nice. Så släpp det. Sålänge hen inte ligger med dig har du inget med hens tumlande i sänghalmen att göra. Basta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar