fredag 21 december 2012

Shopping day baby

Uuu
Sprungit runt på stan hela eftermiddagen, mina fötter gråter typ... Men har köpt SÅ mycket fint till min lägenhet, ett underbart tyg från vallila som ska skilja sovalkoven från resten av lägenheten. Började nästan gråta av lycka när personalen på ohlssons hittade precis så mycket jag behövde på lagret. Höjden av tur? Det hade varit att hitta det i färgstarka versionen, men är fortfarande ett då oerhört fantastiskt vackert tyg. Blir glad av att se det. Och de här färgernaär lite lugnare, minst sagt. Helt underbart. Bara 99 kr/m, brukar ju vara betydligt dyrare så... Ye. Ska upp så snart jag ordnat upphängningen. Åh. Det är så fantastiskt vackert. Mer då. Köpte glödlampor till min nya taklampa. Inviger imorrn. En julklapp åt min kusin. Eller två, haha. Hittade en bibel, över en dm tjock men så fantastiskt vacker. Önskar nästan jag vore lite kristnareså det skulle kännas värt med 500 kr på en snygg bok. Eller ja, hade räckt för mig att bara vara mycket rikare. Ser egentligen bibeln som en sagobok lite, älskar ju gamla sagor och myter och bibeln faller rätt bra in i det. Mycket ligger nog i att jag gick på ett kristet dagis som hade andakt varje torsdag som vi fick vara med och planera och fick barnens bibel och läste ur den som omväxling från typ alfons åberg. Ser absolut inget fel i att ha barn i ett dagis knutet till en viss religion, enda skillnad jag märkt på oss från det dagiset pch andra barn är att vi är lite lugnare och mer respektfulla typ. Nu gled jag ifrån ämnet. Men iaf. Gillar religioner. Skulle vilja veta mer om berättelserna inom hinduismen, liksom en gud med elefanthuvud och en annan med åtta armar och ben? Vad mer kan man önska från en saga?

(vill med detta inlägg inte trivialisera någons religion, menar mest att jag fascineras av religionsberättelser och gillar att förstå vad andra tror på. Jag respekterar troendes val att tro på så länge de respekterar att jag tycker att deras heliga skrifter är fantastiskt spännande, även fast jag kanske inte helt ändrar min världsbild efter dem.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar