lördag 22 december 2012

Filmmys

Myser ner mig i sängen inför filmen som börjar nu vid halv. Varit ute och donat i stallet, mockat fodrat och släppt in, spelat lite tv-spel och pussat på min ponny. Imorgon ska tre hästar ridas, eller inte bestämt än om jag rider tre och mamma en eller om vi tar hälften hälften. Första rundan blir iaf mammas häst + näst äldsta unghästen, eftersom hon är så pass orutinerad än att hon behöver draghjälpen (och min balans). Sen vet jag inte om vi tar nästa runda, mamma på äldsta unghästen och jag på min, men jag är ju så kär i unghästen att jag helst vill rida båda... Lyxproblem!

Vet att vissa tycker att jag "byter ner mig" och "kastar bort min potential och talang" på att rida de hästar jag gör, men det är väl bara att face it, jag rider inte för att tävla sm, jag rider för att jag älskar känslan av samspel och känna hästen utvecklas. Jag skulle hellre vara beridare åt nån tävlingsryttare än att tävla själv, eftersom jag tycker att markjobb är roligare än att tävla. Sitter hellre och rider dressyrövningar eller gymnastikhoppning än sitta i bilen på väg till tävling liksom. Så då gör jag det. Äldsta unghästen är dessutom så enormt tacksam att jobba med, han är som en svamp och. Suger åt sig allt och utvecklas massor för varje gång jag sitter på honom. Kanske ändras mitt tänk i framtiden och då gör det det. Annars fortsätter jag träna hemma och jobba lydnad, smidighet och styrka på hästarna. Dom blir inte ledsna av att inte åka transport och se hundra nya hästar på en dag. Eller ha en spänd ryttare på ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar