torsdag 6 december 2012

Det här med att det känns varmt ute...

Var nog fint att det var tolv minus för några dagar sedan, nu är det fyra minus och jag kan inte hjälpa att tycka att det känns... Varmt. Igårkväll var jag ute med katten en stund och var TVUNGEN att göra en snöängel. På nåt konstigt sätt frös jag inte fastän jag låg i snön med min tunna jacka och joggingbyxor. Knas.

Idag missade jag tåget med några meter. Det sög. Istället pluggade jag marknadsföring, var ett stort barn, fick huvudvärk, blev av med den och tvättade kläder. Torkat av väggarna i badrummet då jag upptäckte foundationstänk på ena väggen (ok sett det ett tag men inte orkat göra nåt åt det, rätt äckligt iom att jag inte använder foundation så måste varit förra hyresgästen) men nu är det äntligen borta! Bomullstrasa och vatten. Så svårt var det. Torkade av resten av väggarna också och elementet, vet ni hur mkt skit det samlas i såna? S-I-C-K-O

Nu ska jag snart utvärdera de hemmagjorda porplåstrrn, sen ner i tvättastugan och ta upp mina kläder. Sen lägga in det i garderoberna. Vet inte varför men jag HATAR att lägga in grejer i garderoben. Alltså verkligen. Tråkigaste hushållssysslan ever. Rensar hellre avlopp, och det säger ju en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar