söndag 30 december 2012

Ponnny vilar

Tråkigt, men ett måste :( vill ju egentligen rida dygnet runt varje dag nu eftersom han åker snart. Men det är inte värt att riskera benen på honom, det är ju verkligen svinhalt nu med all is... Uhu. Får istället försöka skriva ner allt som rör honom, kan knappt vänta tills jag kommer till delen för bra tips på övningar. Det är ju verkligen mitt specialområde haha. Önskar jag höll lektioner oftare så jag fick användning för alla idéer! Gillade när jag bodde i västervik och höll lektion varje vecka, peppa tjejerna och ha en preciiis liiite för svår övning för att utmana dem lite. Och sen se dem bli duktigare och duktigare. Åh. Älskar det. Men haha, tillbaka till ämnet. Tror jag skickar med typ 10 förslag, min 5,5a med upphöjda travbommar är given iaf! Helt klart bästa övningen för hästar som gärna ger sig iväg lite. Minns första gången jag red den och han blev HELT lösgjord. Som en gummiboll. Mjuk, elastisk och så fantastiskt tillfreds. Underbar känsla. Hoppas tjejerna får känna det också.

Men öh åter till ämnet. Vad var ämnet ens. Jo. Min ponny är urgullig och jag blir en ledsen tjej av att inte kunna rida fullt ut. Nyårsdagen iaf. Då ska jag rida. Kanske tom rida länge och ha med en lussebulle? Mysigt. Ett igångsättningsschema ska jag skriva med. Men inte nu. Nu ska det sovas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar