söndag 30 december 2012

Betongborr

Gosh. Bott många månader i en lägenhet utan ens borrhål för gardinstänger. Så idag slog vi slag i saken (lol) och borrade hål. Eller ja. Började med att inse att det visst skulle vara specialborr till mormors slagborrmaskin och kändes lite onödigt att göra hål som var 1 cm när vi tänkte ha 5 mm. Sååå. Ringde på hos grannen och fick låna deras slagborrmaskin. Fantastiskt snällt av dem. Men vet ni hurjävla jobbigt det är att borra i betong?! Jag visste inte. Trodde att borrmaskinen skötte jobbet. Det var fel. Man ska tydligen pressa hål i väggen med sina bara armmuskler, och ni vet ju hur mina armar ser ut. Tandpetare. Sen var det kanske inte världens mest ergonomiska positioner heller. Såatte. Arj chej. Tvingade mamma att borra lite också för det GICK inte. Men nu har jag gardinstänger uppe. Och mitt vallila sirkus. Enda nackelen var väl att min lgh känns som en garderob just nu. Knäppt hur mkt sovdelen ändå gör! Rummet var knappa 17 kvm förut, nu är det drygt 12. Känns som en skrubb. MEN jag slipper insynen. Det är fint. Fint som snus osv.

Imorrn ska jag städa. Hört att några kommer hit på måndag liksom. Bäst att sanera bort lite borrdamm och katthår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar