måndag 17 december 2012

En vit jul

Min familj har aldrig haft alkohol på julen. Eller hm, jag är osäker på vilka högtider det var en nubbe till sillen, men åtminstone var det bara det. När jag var liten och firade jul i sthlm med hela tjocka släkten. Nu för tiden har nubben till sillen utgått. På sin höjd nåt glas starkare glögg på kvällen, men ingen har någonsin blivit full på jul när jag har varit med. Jag fattad inte att folk söp till på julen förrän jag var 12, och det dröjde tills jag var 16 till jag fattade tt "man" går ut på juldagen. Jag har varit väldigt lyckligt lottad, och tycker att alla barn borde få vara det. Det finns så många andra dagar att supa på, låt julhelgen vara fri från fylla. För barnens skull. Julen firas ju ändå för barnens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar