onsdag 12 december 2012

Livets gåta

Shit vad svårt jag hade att sova inatt?! Mätte upp hela mitt "vardagsrum" och ritade ut var möbler ska stå osv, kollat annonser om ny soffa (har en tvåsits nu, är jobbigt när man har mer än en kompis hemma haha), skrev ner en önskelista på massa grejer jag önskar mig till lägenheten osv osv... Sen när jag inte kunde komma på mer inredningsideet började jag tänka på nyår, funderar på att ha fest hos mig då, vet inte riktigt var gränsen går för oljud i min lägenhet men nyår kan väl ingen klaga liksom. Då är ju "alla" vakna. Bor ju skitnära centrum med så :) skönt och bra. Tar 7 min promenatd.

Mer då? Försökte sova men allt jagkunde tänka på var att det var länge sedan jag städade toaletten ordentligt, och jag moppade ju faktiskt golvet där igår eftermiddag, så tio över tolv inatt kände jag att fan, jag MÅSTE städa toaletten! Så jag plockade fram desinficeringssprej och cillit bang och sprejade och torkade av. När jag var klar tog jag några droppar såpa och torkade av hela väggarna och taket, skrubbade rent handfat och kranar och sorterade mina necessärer. Tvättade badkaret med. Enda jag inte gjorde var att rensa avloppsbrunnen och avkalka gallret över den. Annars är min toalett numer sjuktt ren. Satt och kollade på how clean is your house med mormor i helgen, och är väl därför jag blivit så sjukt städig av mig. Tidigare har jag typ skjutit upp städningen i det längsta och det är typ när kompisar vill komma hem till mig, och då panikstädar jag bara dvs lägger in grejer i skåp och snabbdammsuger... Hahaha. Iaf, känns bra nu att städa för min egen skull, för att JAG ska ha ett rent hem att bo i. Det måste ju vara lite vuxenpoäng? Nu är det bara att laga bra mat varje dag, sen kan jag nog säga att jag har rätt bra koll på hushållet för att vara 20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar