torsdag 16 augusti 2012

Så sjukt coolt

Jag vet att jag sagt att jag ska försöka hålla bloggen hästfri men en dag som idag kan jag inte låta bli. För fyra år sedan föddes en liten skit här hos oss. Jag var med och lyfte in honom i hagen igen, en timme gammal. Jag fotade honom som bebis. Jag red ut med honom som handhäst. Jag red med honom lös i hagen, och skrek för mitt liv typ, haha. Jag red ut med honom lös i skogen, jag var med och lärde honom bli hanterad och idag sitter jag här och har till och med galopperat. På hans rygg. Trots att jag sett vilka bocksprång han kan göra (för tro mig, ser man honom busa med kpmpisarna i hagen är man INTE sugen på att rida sen... ;) ) så har jag ändå varit tydlig, gett galoppskänkel och låtit honom rulla på. SÅ lugn och beskedlig han är?! Han ba "ok mamma jag galopperar lite då om du sa galopp" och är verkligen jättelyhörd för hjälperna. Idag är det kul att vara hästmamma. Är stolt över lillbebisen. Fyra år gammal, inte mycket riden menkan ändå hålla balansen på böjt spår i trav. Galoppera rakt fram helt ovingligt. Duktig häst.

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt med egen uppfödning han ers verkligen jätte fin ut!

    SvaraRadera