måndag 6 augusti 2012

Härskartekniker..

...är så jävla inte okej. Någonsin. Man trycker inte ner och förminskar andra människor. Jag vet att text lämnar utrymme för tolkningar. Men alltså... Det kan man väl gå tillbaka själv och tänka efter, hur menade hen egentligen? Jag är uppfostrad till att vara en jämlik människa. Något framåt, men utan härskartekniker. Tror jag kan räkna tillfällena mamma utövat härskartekniker mot mig på en hand. Däremot har jag ofta gått hem och gråtit för att ANDRA vuxna, typ lärare och ledare, använt nån härskarteknik mot mig. För det känns så fel. Det sårar mig och min självkänsla. Och jag tror INGEN faktiskt mår bra av den psykiska stress härskartekniker ger, i långa loppet.

Härskartekniker är lika fel som att slå ett djur till lydnad, bara att vi människor har ett mer utvecklat psyke som gör riktigt ont, när man ger sig på det. Härskartekniker är en genväg till makt för människor som inte är tillräckligt starka i sig själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar