måndag 27 augusti 2012

Dööööööö

Är vaken. Sovit 3h. Kan bli stört jobbig dag.

Det irriterar mig att varje gång man diskuterar våldtäktskultur ska minst en människa (mycket ofta man) påpeka stt det finns tjejer som anmäler falskt. Utan att reflektera över VARFÖR de de falskanmäler. Utöver "hon ångrade sig". Sedan ska de lyfta frågan "kvinnor som våldtar". I min diskussion om män med dålig kvinnosyn. Produktivt? Nej. Stå upp och skrik lite på egen hand. Utan att försöka trycka ner tjejuppror. Jag vet att detta är vad ni lärt er sen ni började ta era första tultande steg. Var man. Stå över kvinnor. Kvinnor är överdramatiska. Kvinnor säger så mycket de inte menar, så har de så konstig humor också. Varför skulle nån INTE uppskatta att en främmande (eller för offret välkänd) man grabbar tag i ens röv, liksom?! Och jag menar. Tjejer vill ju inte ha sex jämt så ibland får man tjata lite. Vill spela upp det där ljudet från jeopardy här. Dun-dun. Fel svar. Det är så jävla chockerande för mig att folk inte känner för att förstå problematiken ens när man bryter ner den i småbitar för dem. Enkla småbitar. Men det är en del av vår våldtäktskultur, det också. Lär människor hur man inte våldtar istället för att skuldbelägga offer genom att lära dem hur man undviker våldtäkt, så är vi en bra bit på väg, i rätt riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar