måndag 6 augusti 2012

Blogga i affekt

Jag försöker att ALDRIG ALDRIG hänga ut någon i bloggen. Utan skriva allt väldigt allmänt. Ibland bloggar jag i affekt. Då kan det dra åt ett visst håll, men för oinsatta HELT omöjligt att se vad som fick mig att tänka i dessa banor. Det har hänt flera ggr att folk pratar med mig och ba "sluta pika mig hela tiden" när jag typ skrivit "jag har hellre läderstövlar än tretorn" eller " jag föredrar svart läder, lättare att matcha" eller liknande allmänna grejer. Hade förstått om jag faktiskt pikade så att det bara kan gälla en person (i min ridgrupp går en tjej som alltid rider på brunte och hon är dum och rider illa) men nu ÄR det allmänna grejer. Härskartekniker är plågsamma för dem som utsätts, jag mår bäst av att äta mörkt bröd, äpplejuice är godare än apelsin, kött är djur. Även om jag blir provocerad av en händelse och därmed bloggar om nåt som rör det ämnet är det MYCKET sällan så att jag vill såra eller framställa i dålig dager. Bloggen är ert fönster in i min upplevda värld. Ibland drar jag för gardinerna men jag kommer aldrig ha öppet hus. Ni får gå förbi och fönsterkika om ni vill men ni kommer aldrig lära känna MIG eller exakt vad jag tycker om vem etc genom att bara stå där i fönstret och smygkika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar