torsdag 20 september 2012

Stay strong

Jag gillar när människor går mot strömmen. Slutar vara så mellanmjölk. Förverkligar drömmar. Är individer och inte en del av en flock. Jag blir peppad av att umgås med sådana, eller bara se dem. De har ofta en speciell utstrålning. De bryr sig inte ifall folk tror på dem utan kör på ändå.

Det är lite därför jag har en ful jacka. För det inte finns nåt mysigare än den, att gosa ner sig i klockan 6 på morgonen när man går på bussen. Min fula tygkasse har jag bara för att jag är för lat för att hitta en annan. Den fyller sin behovet jag har av att samla ihop skolböcker etc, jag har inget jag behöver bevisa med kläder och accessoarer. Lägger ytterst lite tid på att tänka på vad alla andra ska tänka, jag föddes ju trots allt inte för att behaga nån annan än mig själv. Du har huvudrollen i ditt liv, så dra största möjliga nytta av det. Du föddes inte heller för att behaga andra, break free och börja uppfylla dina drömmar. Imorrn kan det vara för sent liksom. Ta chanser, och finns de inte, skapa egna. Du förtjänar det. Mer än förtjänar. Det är din plikt mot dig själv.

Det här är jag. Quirky as fuck, men vet ni? It's on the house.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar