söndag 23 september 2012

Över ett dygn

Gick upp kvart i tre igår. Åkte till mammas kompis i kisa, bytte bil, packade in barn i bilen och åkte iväg. Lyckades sova på vägen (trots syskongräl i bilen och sjuåringens kudde i mitt ansikte, haha) och vaknade runt sju igen lagom till "HUR LÅNGT ÄR DET KVAR NÄR ÄR VI FRAMME HUR MÅNGA TIMMAR GÅR DET PÅ EN MÅNAD". Väl framme mätte jag hästtäcken i närmare en timme. Hästen behöver 120-125 i täcken. Mätte ett 115. Det var egentligen ett 135. Heh. 145-täcket till storebror visade sig vara närmre 160 och ja. Mycket mätande blev det men nu har vi med allt hem. Hittade två UNDERBARA långa koftor typ. Älsklingsplagg från det att jag såg dem. Sjukt sköna. Dom ska jag bo i i vinter!

Har ni provat packa tre hushålls (och en hästuppfödnings) gekåsfynd i kofferten på en vanlig kombi? Vi har. Ingen sikt bakåt whatsoever men allt fick plats och barnen fick ha lite kassar under fötterna men ingen satt för obekvämt. Skönt! Är iaf hemma nu, mina kassar är inburna och imorgon packar jag upp. Nu: sova i en SÄNG. Efterlängtat. Godnatt mina fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar