söndag 2 september 2012

Söndagsmys

Nu har min bästa vän åkt hem för ett tag sen. Vi fikade lite och pratade om allt möjligt, jobb, skola, bara vardagen som fucking hårt kämpande. Och allt möjligt annat. Krogen/nattklubbar kom också upp. Hur man som tjej anses sur och konstig om man inte gillar att en kille kommer upp bakifrån och börjar gnida sina genitalieregioner mot ens bakdel. Well. När jag lärde mig vett och ettikett för hundra år sedan skakade man hand och presenterade sig, inte skaka rumpa medelst skrev. Detta är alltså INTE en lika feministisk tjej som jag det rör, utan en "vanlig" 20-åring. Vanliga brudar kan också bli illa till mods. Vi försöker rättfärdiga det med "jag får nog skylla mig själv för att jag är på den här klubben/dansar som jag gör" men NEJ. HUR JÄVLA SVÅRT ÄR DET ATT DANSA NÅGRA SEKUNDER PÅ MIN FRAMSIDA SÅ JAG HINNER SE OCH VÄNJA MIG VID TANKEN PÅ ATT BLI TORRJUCKAD, VA?! Men nej. Det här är ju bara på skoj, inget seriöst och det är ju så det funkar, inget konstigt. Sluta va så sur och TRÅKIG.

Japp, där fick man för att man hävdade rätten till sin egna kropp på allmän plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar