onsdag 26 september 2012

Deep

Jag tror jag kan upplevas som lite svår. Jag kan själv, har åsikter och ger ibland samhällsfenomen en rejäl bitchslap. Jag kan bli förbannad över att bli behandlad som en tjej samtidigt som jag kan älska att dyka djupt i sminkväskan, fixa håret och dra på en cocktailklänning och 15 cm klackar innan jag drar ut. För att en annan gång dyka upp med oborstat hår sen en vecka tillbaka. Jag är mån om att göra som jag känner för, oavsett om det är nåt som passar in i andras mall för hur jag borde vara eller inte.

För jag föddes inte för någon annans skull. Jag föddes inte för att vara nån killes trofé eller en tjejs panelhöna. Jag föddes för att vara jag och pallar du inte det förlorar inte jag nånting på det. Och nu kan det verka som om jag ger hela världen fingret men jag kräver bara lite respekt. Precis som du, hon och alla andra också ska göra. Respektera mig och ha en vän för livet, behandla mig illa och du får jobba HÅRT för att få tillbaka tilliten. Bitch please, tänker ni.

Bitches please, tänker jag om det. Och fortsätter mitt liv som jag. Retsam och med en rå men hjärtlig jargong. Utan bitches. Ooups ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar